Šįkart mes apie tokius socialinius žvėris, kuriuos pažįstate kiekvienas iš jūsų – apie komunikabiliuosius marketingo specialistus, visų draugus ir jauno verslo „sielą“. Būtent toks marketingo specialistas, lektorės Ingos Uus manymu, gali leisti perspektyviam startuoliui šauti į inovacijų rinką. Pristatome kelias mintis / „teaser‘ius“ iš šiandien Kauno MTP vykusio mokymų ciklo „Tobulink savo verslą arba mirk“ antrojo seminaro, kuris ir buvo skirtas strateginio marketingo temai.
Technologijų įmonėms užimti inovacijų lyderio poziciją yra ne tik siekiamybė, bet ir iš to gimstantis tam tikras įsipareigojimas. Tokia lyderystė reikalauja kurti naujoves ypač dideliu greičiu – kartais naujovių laukiama kas 2-3 mėnesius. I. Uus pastebi, kad tuomet įsijungia technologinis determinizmas, skatinantis vis labiau intensyvinti inovacijų generavimą. Šiems procesams suvaldyti reikalinga ypač profesionali vadyba.
Marketingas, būdamas vieninteliu iš keturių pagrindinių įmonės procesų, susiejančių išorę su įmonės vidiniais procesais, atlieka pačią svarbiausią funkciją – sukuria rinką. Kol daugelis specialistų suremia ginklus bandydami išsiaiškinti, kuri marketingo strategija geriausia, pravartu susipažinti su trimis pagrindiniais lūžio taškais marketingo suvokimo istorijoje.
#Pirmoji marketingo transformacija, įvykusi penktajame dešimtmetyje, apibrėžia visumą veiklų, nukreipiančią prekes ir paslaugas galutiniam vartotojui. Įdomu tai, kad tuo laiku asmeniniai pardavimai darėsi vis labiau aprėpiantys didesnes mases žmonių – atsirado poreikis reklamuoti, kabinti iškabas, eksponuoti kuriamą gėrį vitrinose.
#1980-ieji marketingą apibrėžė kaip vartotojų norų ir poreikių pažinimą ir tų poreikių tenkinimą. Tarsi sumenkinant poreikį reklamuoti ir apvelkant kartais sutinkamą „gera prekė pati save giria“ posakį nauju rūbu. Ambicijos ištirti ir visapusiškai pažinti vartotoją skamba revoliuciškai, tačiau... kaip dažnai patys atskiriame savo norus nuo poreikių?
#Antrasis tūkstantmetis padovanojo naują marketingo suvokimo šuolį. Marketingas kaip socialinis procesas, kurio metu individai mainosi prekėmis, paslaugomis ar objektais, kurie turi vertę. Štai čia, kuriant ryšius tarp žmonių ir iškyla gero marketingisto aka įtakos darytojo aka socialinio žvėries vaidmuo. Komunikacijos metu pardavimai nebūtinai įvyksta, tačiau ypač vertinamas abipusis pažinimas. Kurdami produktą, kurio pasaulis dar nematė ir kuris, norite, kad pakeistų visa į gerą, neabejotinai turite pažinti, kokios naujovės žmonijai reikia. Taip gimsta sinergija, virstanti į, kaip I. Uss, apibūdino, bendrakūrą.
Žinoma, toks optimistinis, glaudus ir aktyvus ryšys susiduria su tam tikrais iššūkiais. Lektorė pastebi, kad randasi tendencija mažinti savo atvirumą socialiniuose tinkluose. Tai lemia prarastą įtaką, bendravimo „gylį“ ir intensyvumą. Populiarumą praranda rašytinės žinutės ir, tai, ką norime pasakyti (labas, „Snapchat‘e“) migruoja į vaizdo įrašus. Kitas iššūkis – troliai arba tokiais virtę konkurentai, ir taip mažinantys siaurėjantį abipusio apsimainymo informacija lauką. Galbūt tai reiškia, kad visi šie trukdžiai 2020-aisias sąlygos naują lūžį marketingo istorijoje?
Kol kas paliekame su šiais pamąstymais, dėkojame lektorei, o jūsų visų lauksime kituose seminaruose.