Verslumo ugdymas nuo mokyklos suolo – sparčiai populiarėjanti pasaulinė tendencija auginti jaunuosius startuolių pasaulio kūrėjus. Tokių iniciatyvų randasi ir Lietuvoje: visiems atvirose „Maker Space“ erdvėse ir vadinamuose „hackatonuose“ susiburia vyresniųjų klasių komandos, mokyklose kasmet steigiamos mokinių mokomosios bendrovės (MMB). Nors mokinių bendrovės neturi juridinio statuso, tačiau jos nueina visą įmonės kūrimo, produkto vystymo, pardavimų, marketingo kelią. Netrūksta ir privačių įmonių iniciatyvų – pavyzdžiui Kauno mokslo ir technologijų parko alumnė, IT sprendimų kūrėja „NFQ“ kviečia atlikti praktiką ir taip prisiliesti prie verslo KTU Inžinerijos licėjaus moksleivius. Kauno MTP tarptautinių projektų komanda susipažino su kita verslumo ugdymo iniciatyva – „American Community School“ Atėnuose šiemet atidarytu Moksleivių kūrybiškų idėjų inkubatoriumi (ISCI).
„American Community School“ bendruomenė primena kitą pasaulį, kuriame viskas įmanoma – kiekvienam moksleiviui pagal jo individualius mokymosi poreikius. Pavyzdžiui, pradinukus mokytis matematikos kviečia prancūzų buldogė Iro. Jai treniruojantis galima skaičiuoti atliekamus žingsnius, rytinės mankštos rutiną sudarančius pratimus ir visa tai išlieka vaikų atmintyje ilgiau bei tampa labiau susieta su realiu pasauliu nei juodu ant balto atspausdinti uždaviniai vadovėlyje. Dėl to čia yra ir mini laboratoriją primenančios užsiėmimų klasės, kai prie mikroskopų palinkę vaikai pradeda pirmąsias pažintis su tyrimų pasauliu. Suprasti, bandyti patiems ir atrasti – vieni didžiausių mokymosi džiaugsmų, kuriuos spinduliuoja aplinka. Galbūt dėl to visai neseniai, šiemet, užsiėmimų sąrašą papildė dvi papildomos veiklos – medijų studija, leidžianti moksleiviams patiems vaidinti, filmuoti ir kurti vaizdo įrašus bei minėtasis Moksleivių kūrybiškų idėjų inkubatorius.
„Norėjome parodyti, kaip visos žinios, kurias vaikai įgyja pamokų metu, veikia realybėje – ką galima sukurti ir pritaikyti. Kad visa tai nėra tik užsiėmimai pamokų metu“, - inkubatoriaus idėją pristato vyresniųjų klasių moksleivis Georgas, pabrėžiantis, kad ši erdvė nėra „maker-space‘as“, jame nekonstruojami prototipai. Tai kas vis dėlto ten vyksta? Su šūkiu „Kur vaizduotė formuoja realybę“ ir pačių vyresniųjų moksleivių iniciatyva koordinuojamas inkubatorius remiasi projektinio mokymosi koncepcija. Tai reiškia, kad moksleiviai kuria bet kurios juos dominančios srities projektus gaudami profesionalias individualias konsultacijas ir įsitraukdami į kūrybines dirbtuves. Remiantis Stanfordo mąstymo modeliavimu (Stanford Design Cycle) generuojamos naujos idėjos, išvystomos į realias galimybes. Pavyzdžiui, tokiu būdu moksleiviai kuria inovatyvaus dizaino drabužių koncepcija ir čia pat regime juos nupieštus ant sienos. Tiesa, apie komercializaciją čia kol kas nekalbama. Nemažas konsultantų vaidmuo tenka bendruomenės moksleivių tėvams, kurie sutiko priimti iššūkį ir, būdami įvairių sričių praktikais, kūrėjais ir verslininkais, sukūrė platų know-how tinklą.
Lapkritį Kauno mokslo ir technologijų parko tarptautinių projektų komanda, Švedijos Upsalos Folkuniversitetet universiteto, Kauno Simono Daukanto progimnazijos ir Lietuvos specialiųjų pedagogų atstovai lankėsi Atėnuose, kur susipažino su naujoves švietime diegiančiais inovatoriais.