Ne, kūrybiškumo šiuo atveju prašome nepainioti su meniškumu – kūrybiškas startuolio komandos narys gali atrasti puikų sprendimą fintech verslui arba medicininiam įrenginiui. Vis dėlto, jei tai nėra meniškumas, kaip atpažinti ir ugdyti tą kūrybišką problemų sprendimo būdą? Gegužės 23-ąją gilinomės į šią temą Vilniaus Gedimino technikos universitete vykusioje konferencijoje „Kūrybingas mokytojas ateities mokyklai“. Kartu su švietimo ir verslo konsultante, žurnaliste Lidija Laurinčiukiene susipažinome su gebančio įnorinti ir sužadinti studento smalsumą dėstytojo požymiais.
Švietimo sektoriui tenka svarbi užduotis ruošiant ateities darbuotojus. FITIN personalo valdymo konsultantė dr. Rūta Klimašauskienė sako, kad pasaulį valdys būtent tie, kurie gebės išsiugdyti robotams neprieinamas savybes – lyderystę, analitinį mąstymą, kūrybiškumą. Ugdant tokį darbuotoją viena iš galimybių – design thinking metodu paremtas problemų sprendimų būdas, su kuriuo supažindino VGTU Verslo vadybos fakulteto lektorius Eigirdas Žemaitis. Jei vis dar kyla abejonių, kur kūrybiškumas pritaikomas ir kas iš to gimsta – Kauno MTP projektų ekspertė Vaiva Kelmelytė pristatė inovatyvias įmones, idėjas pavertusiais realiais produktais: dirbtiniu intelektu, išmaniosiomis pašto dėžutėmis ar medicinine programine įranga.
Lektorės L. Laurinčiukienės teigimu, ugdant jaunimą svarbu nepakliūti į vadinamuosius kūrybiškumo spąstus, kurie iškreipia tiek patį šios savybės suvokimą, tiek santykį su kitais asmenimis. Kuklumas yra viena iš tokių spąstų apraiškų – nusiteikimas nepasiekti rezultato, nuolatinė baimė, kad nepasiseks veikia panašiai kaip ir viso to priešingybė – puikybė. Nors ir lengva pasiduoti mitui, kad kūrybiškumas atsiranda chaose, vis tik naujos įžvalgos ir netradicinis požiūris į problemą gimsta tvarkos būsenoje. Kuo daugiau pasiruošiame kūrybos procesui, tuo kūryba yra veiksmingesnė.
Kviečiame prisiminti šias ir kitas lektorės mintis – visa tai rasite pateiktyse:
Kūrybiškumo galių išlaisvinimas
Kaip užgniaužti vidinį kritiką
Renginio akimirkas įamžinome socialinio tinklo nuotraukų albume, apsilankykite mūsų „Facebook“ paskyroje.
Konferenciją organizavo Kauno MTP ir personalo valdymo konsultantai FITIN. Renginys dalinai finansuojamas projekto „EMOR“ lėšomis. Pagrindinis projekto tikslas – gerinti tęstinio profesinio mokymo kokybę, didinti profesinio mokymo besimokančiųjų įsidarbinimo galimybes, užtikrinti efektyvią studijų ir įdarbinimo partnerystę. Projekto tikslinė grupė – tęstinio profesinio mokymo sistemos dalyviai ir atstovai, teikiantys mokymo paslaugas.