Sėkmingi produkto pardavimai iš esmės yra nukreipti į prekės patrauklumą klientui. Jei produktas patrauks kliento žvilgsnį, tikėtina, kad atsidurs virtualiame arba fiziniame pirkinių krepšelyje. Ar prekė patraukli, ar padėta tinkamoje vietoje ir yra matoma, o galbūt klientas ieško ne geros išvaizdos, bet žinomo prekės ženklo? Į šiuos klausimus gali atsakyti vienintelė Baltijos šalyse žvilgsnio sekimo tyrimų laboratorija, esanti Kauno mokslo ir technologijų parke (Kauno MTP), „Santakos“ slėnio patalpose.
Lapkričio 30 d. Kauno MTP pristatyta IT laboratorija su žvilgsnio sekimo įranga, skirta būtent vartotojų elgsenos tyrimams atlikti. Laboratorijoje bus dirbama su vieno didžiausių žvilgsnio sekimo įrangos gamintojo „SMI Technologies“ produkcija.
Įrangą sukomplektavęs ir pristatęs būsimiems laboratorijos klientams Kauno MTP Veiklos organizavimo departamento direktorius Tomas Černevičius pastebi, kad vartotojų tyrimai sekant jų akių judesius – vienas patikimiausių būdų pagerinti produktų ir paslaugų pardavimus optimizuojant jų išdėstymą, dizaino elementus.
„Žvilgsnio sekimo technologija leidžia pamatyti žmogaus žvilgsnio koncentraciją į tam tikrus taškus ir bendrą dėmesio pasiskirstymą, nedarant jokios įtakos tyrimo dalyviui. Tai vieni išmaniausių vartotojų elgsenos rinkos tyrimų, savo rezultatais gerokai lenkiantys, pavyzdžiui, vartotojų tyrimus pagal pelės žymeklio ekrane poziciją arba tradicines žmonių nuomonės apklausas“,- sako T. Černevičius.
Išmatuojamas reklamos įtaigumas
Realus kliento veiksmų stebėjimas išsiskiria tuo, jog tyrimo metu žmogus elgiasi natūraliai ir sąmoningai nekontroliuoja savo veiksmų, todėl gauti rezultatai yra itin tikslūs ir patikimi.
„Dažnai priimdami vieną ar kitą sprendimą, kaip atrodys, pavyzdžiui, e. parduotuvės dizainas, remiamės tik nuomonės autoritetu – dizainerio nuomone. Jei dizaineris savo siūlomą sprendimą pagrįstų žvilgsnio sekimo tyrimų rezultatais ir taip įrodytų, kad pavyzdžiui, mygtukas „pirkti“ sulaukia daugiau paspaudimų, jei yra talpinamas puslapio kairėje, suteiktų gerokai daugiau patikimumo“, - pastebi IT sprendimus kuriančios UAB „Singletonas“ vadovas Darius Pečkys.
Akių sekimo technologija gali būti nepakeičiamu įrankiu matuojant reklamos efektyvumą, kai ypač svarbu žinoti, ką vartotojas mato ir pastebi reklamoje. Tokia technologija praverčia ir kuriant bei tobulinant pakuočių dizainą. Pirminiame pakuotės koncepcijos kūrimo etape žvilgsnio sekimas gali būti naudojamas vertinant įvairius įpakavimo variantus dar ekrane, prieš darant dideles investicijas į gamybą.
Be to, pakuotės dizaino patrauklumas gali būti matuojamas lyginant ją su konkurentų prekėmis, išskiriant prekės poziciją, kurioje vietoje ji yra pateikiama. Visa tai leidžia kurti moksliniais tyrimais pagrįstą vartotojišką patirtį tiek internetinei, tiek realiai aplinkai.
Kauno MTP atviros prieigos laboratorijoje siūloma išsinuomoti mobilius žvilgsnio sekimo akinius su vaizdo įrašymo funkcija, taip pat gauti duomenų analitiko paslaugas, o pačioje laboratorijoje dirbti su įrangos subtilybes išmanančius asistentu.